Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Atabey Meslek
Yüksekokulu’nun her yıl düzenlediği geleneksel Atabey Göleti Doğa yürüyüşünün
12’ncisi başarı ile tamamlandı. Atabey Meslek Yüksekokulu Bitkisel ve Hayvansal
Üretim Bölüm Başkanı Prof. Dr. Gökhan AYDIN tarafından gelenekselleştirilen
doğa yürüyüşün bu yılki ayağını Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi,
Mağara Araştırma Topluluğu (ISMAK) üstlendi.
Doğa yürüyüşü, ISMAK önderliğinde, Öğretim Elemanları
Derneği katkılarıyla ve çoğunluk Atabey Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin ve
Atabey mülki amir ve idari personelinin katılımlarıyla 2 Kasım Cumartesi günü
saat 8.30 – 14:30 arasında gerçekleştirildi.
Etkinlik boyunca İlçe Emniyet Müdürlüğü ve İlçe Jandarma
Komutanlığı, yetki alanlarındaki bölgelerde katılımcılara eşlik ettiler. Yine
etkinlik boyunca bir adet ambulans, olası sorunlara müdahale için hazırda
bekletildi. Tüm bu güvenlik önlemlerin alınması ve ayrıca Mağara Araştırma
Topluluk üyelerinin yürüyüş sırasında yürüyüşçülerin güvenliğini almaları
profesyonel anlamda bir doğa yürüyüşünün nasıl olması gerektiği konusunda örnek
oldu.
ISMAK Yönetim Kurulu üyeleri Samet KAVRUKOĞLU ve Mustafa KONDAKÇI doğa yürüyüşüyle ilgili şunları iletti: “Katılımcıların bir kısmı, belediyenin tahsis ettiği otobüsle saat 08:30’da Atabey MYO Yerleşkesi önünde toplanmıştır. ISMAK tarafından katılımcılara doğa yürüyüşü ile ilgili gerekli bilgilendirme konuşması yapılmıştır. Etkinlik 9.00'da başlamış, 7 kilometrelik rota sonunda saat 10.30'da Atabey Göleti'ne varılmış ve burada yaklaşık 100 kişinin katılımıyla kahvaltı organizasyonu sağlanmıştır. Hem yürüyüş esnasında hem de kahvaltı sırasında ISMAK tarafından mağaracılık, kampçılık ve doğa konuları ile ilgili bilgilendirmeler yapılmıştır. Yaklaşık iki saat süren kahvaltı etkinliği sonrası saat 12.45'te farklı bir rotadan dönüşe geçilmiş ve saat 14:30 dolaylarında Atabey MYO Yerleşkesi'ne güvenli şekilde varılmıştır. Bu etkinliğin gerçekleştirilmesinde katkıda bulunan başta Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı olmak üzere, Atabey Kaymakamlığı, Atabey Belediyesi, Atabey Emniyet Müdürlüğü, Atabey Jandarma Komutanlığı ve Öğretim Elemanları Derneği’ne destekleriyle ilgili konuşma yapılmış ve etkinlik başarılı bir şekilde sonlandırılmıştır.”
Adı geçen etkinliği gelenekselleşmesini ve her yıl devamlılığını sağlayan Prof. Dr. Gökhan AYDIN “Öğrencilerimiz etkinliği bizim kontrolümüzde olsa bile kendileri organize etmişler, doğa yürüyüşü sırasında güvenlik alma, kahvaltı hazırlığı gibi birçok sorumluluğu kendileri üstlenmişlerdir. Bu da öğrencilerimizin eğer isterlerse bu tür etkinlikleri rahatlıkla düzenleyip, “organize eden” - “katılımcı” döngüsünü tersine çevirebilecek güce sahip olduklarını göstermiştir” şeklinde konuştu.


.jpeg)

